Sidor

söndag, september 01, 2013

En månad

Nu har våra hästar stått en månad på Stensunda och vi trivs bra och börjar känna oss som hemma. För mig som har jobbat mycket i stall är det ganska mysigt att mocka och fixa till min häst. Åsa och jag brukar turas om så att vi inte behöver vara i stallet varje dag. Fodringarna funkar också bra och alla hästar är lätthanterliga.
På ridbanan behöver vi sällan trängas. Jag är i och för sig där väldigt udda tider men även på kvällen finns det möjlighet att härja själv där. Ridhuset är inte riktigt färdigt inuti (de har blivit  tvugna att byta underlag) så det har vi inte provat än. Men det blir klart under hösten.
Lifri är lugn som en filbunke och ingen av de andra i stallet har några som helst problem med att hantera honom. Birkir är som vanligt stencool och båda hästarna har utan problem anpassat sig till att stå på box.
Tyvärr har jag fortfarande inga foton att lägga upp därifrån men jag får väl bättra mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar