Sidor

måndag, oktober 14, 2013

Spanska ridskolan

Jag har ju glömt att skriva om Spanska Ridskolans besök i Globen, jag var ju där med familjen och såg lördagsuppvisningen. Vi hade riktigt, riktigt bra platser. Vi satt faktiskt på första rad och kunde höra hur hästarna andades trots musiken. De första numrena tyckte jag faktiskt mest såg lite pressade ut. Visst var de duktiga både hästar och ryttare men det såg krystat och glädjelöst ut men andra halvan var bättre. Det var ett fantastiskt nummer där det bara var ett ekipage på banan, de såg båda så otroligt stolta ut, det var vackert att se. Sedan  var det fantastiskt att se numret med skolorna över mark. Dels var hoppen fantastiska att se men framför allt var det roligt att se hur de red runt självständigt och laddade upp inför sprången. Det var en sådan enorm energi och lekfullhet.
Eftersom jag satt längst fram passade jag på att fota lite. De flesta blev dåliga då ljuset var för dåligt och hästarna för snabba men jag bjuder på några smakprov.

Välkomst kadrilj
De bruna hästarna var fantastiskt fina
Piaff

Lång tygel
Spegelritt
Arbete vid handen
Avslutningskadriljen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar