Sidor

fredag, januari 03, 2014

Fantastisk

Ja jag upprepar mig men Lifri är helt fantastisk att rida just nu. Idag var vi i ridhuset och jobbade mycket på böjt spår. Vi fokuserade på lugn och avslappning och red igenom fyra gångarter. Traven tog en stund innan vi fick till men sedan var den jättefin (om än lite väl snabb). Galoppen gjorde mig positivt överraskad. Så länge jag fokuserar på att få till en lugn och fin fattning så blir det en rund och fin galopp i behagligt tempo. Han håller till och med balansen i kurvorna och spåret blir inte mindre och mindre. Det märks att han blivit starkare.
Tölten provade vi bara på slutet men vi körde lite på volt också. Då hade jag möjlighet att titta i spegeln och det såg så fint ut att jag blev tårögd. Om det såg ut så idag så kan jag bara föreställa mig hur det såg ut igår, med lite mer tryck i. Han är fin min häst!

Höet verkar gå ner och lusernen är tydligen mycket god. Jag lät honom beta (ja det är knäppt att det går att beta så här års!) 20 minuter idag. Inte för att han blir fet av det men han får lite i magen i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att det går så bra! Han är jätte fin din häst!! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja nu måste ni snart komma och kolla!

    SvaraRadera