Sidor

torsdag, mars 20, 2014

Dag två

Hästen är ju fantastisk! Idag har det gått så sjukt bra! Vi fortsatte jobba som igår men höjde ribban lite och till slut så trillade polletten ner för oss båda och då gick det väldigt, väldigt bra. Vi har ridit öppna och flyttat undan skänkeln. Han har töltat jätte, jättefint.
Jag har fått höra många fina ord om min häst och även en del beröm för min ridning av honom. Han kommer bli en flott tölthäst och även en fin passhäst och det är superbra att han har så mycket vilja. Jag är bra i min hjälpgivning men måste sluta dalta med honom och börja rida.

Så checklistan är:
  • Smyg inte!
  • Sluta dalta, börja rida
  • Rid igenom spänningen och belöna när han länger halsen
  • Böj, ställ, flytta in bogen
  • Snabba, lätta hjälper
  • Jag har investerat mycket och kan nu börja plocka ut från kontot
  • Öva ryggning
  • Öva långsam skritt
  • Få kläm på skrölt
  • Först skänkel, fånga upp med sitsen och som sista utväg använd handen 
  • Tämj hästen. Låt inte hästen tämja dig.
 Bilder kommer snart!

2 kommentarer: