Sidor

måndag, mars 03, 2014

Letar stallplats

Det här med att leta stallplats är inte lätt. Det är mycket som ska klaffa. Helst ska det vara riktigt nära och billigt också. Ju billigare det är desto längre är det lönt att åka. Drömmen för mig är ju att få ner priset så att jag har råd att ha två hästar. Efter att ha kollat runt lite så vet jag i alla fall hur vi vill ha det. Viktigast är ju att Lifri mår bra och då är det viktigt med sällskap och mycket utevistelse i stora hagar så han får den stimulans han behöver. Vidare är tillgång till bra foder viktigt och en klar fördel om något mål kan ges separat då han inte är den mest matintresserade och lätt blir tunn. En inhägnad ridbana är nästan ett måste för att vi ska kunna träna ordentligt. Sedan trivs jag bäst med att göra mycket av arbetet runt omkring själv. Alldeles för många stall erbjuder bara fullservice, jag mockar faktiskt gärna själv, då vet jag hur han har haft det under natten och hur han är i magen. Lugn och trevlig stämning är ju också viktigt. Så inte är det lätt men det känns som om det finns några stycken alternativ just nu i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar