Sidor

tisdag, mars 11, 2014

Hovslagaren

Man får en speciell sorts relation till sin hovslagare, eller vilken person som helst som är viktig för dig och hästen antar jag. Min hovslagare och jag har en bra relation. Han kommer och slår på tappskor på en gång och han ringer upp mig när jag ringt och pratar i en halvtimme om min hästs hovar när jag är nojig. Det gör att jag känner mig trygg. Även om vi ofta diskuterar så litar jag på honom och det känns bra att han lyssnar på mina åsikter också. Så nu kommer han imorgon och skor om Lifri. Det får bli sulor fram för han har blivit så öm. Det är nämligen så att han har tunna sulor och de har blivit mjuka eftersom det har varit så blött ute. Fullblodshovar säger hovslagaren. Vi blir bra omhändertagna, jag och Lifri, men jag misstänker att vi kanske är lite krångliga kunder för alltid är det något.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig! Det är underbart när man känner att personer lyssnar på en och man få det stöd man behöver!

    SvaraRadera