Sidor

onsdag, mars 18, 2015

Skritt

Igår skrittade jag Skuggi en sväng, provade faktiskt traven lite också och den kändes ren. Han var ganska stökig att skritta på och det märks att han har stått en hel del. Mycket energi och dåligt uppförande helt enkelt. Men det blir det nog ordning på snart igen.
Lifri hade jag tänkt rida lite volter och annat uppmjukande på men det tänkte inte han. Så vi mös och gullade lite i hagen istället. Så blir det ibland och jag har börjat vänja mig vid att tänka att det också är att jobba med honom. Han bestämmer sin egen arbetstakt, inte mycket att göra åt. Jag vill ju att han ska jobba med mig för att han tycker att det är roligt och inte för att det är ett tvång.

Idag har de båda fått vila då jag håller på att slutspurta på mitt skolarbete om träning som jag hållit på med i stort sett hela denna termin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar