Sidor

lördag, januari 16, 2016

Hundträning


Igår när jag var ute i stallet (och red i -18) mötte jag grannen till stallet och började prata. Hon har en hund som gärna skäller på hästarna, något hon vill träna bort. Eftersom jag har en häst som är hundrädd så bestämde vi oss för att hjälpas åt.
Så idag har vi varit ute tillsammans, jag red på Skuggi och de promenerade. Skuggi var skeptisk i början men det gick riktigt bra. HUnden skällde inte på Skuggi och de klarade av att gå bredvid varandra. Både häst och hund uppförde sig och vi hade mycket trevligt. Skuggi skuttade dock lite ute på fälten, några mindre luftsprång, det kalla vädret verkar göra något med humöret.
Mycket lyckat i alla fall och kanske har jag även en framtida ridkamrat då grannen tidigare haft häst och nu vill hitta tillbaka till ridningen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar