Sidor

onsdag, januari 27, 2016

Tidsbrist


Jag tror att de flesta hästmänniskor någon gång (eller ofta) upplever att det är svårt att få tiden att räcka till. För mig är det ett ständigt planerande för att få vardagen (med heltidsstudier, extrajobb och två hästar) att gå ihop. Det blir ofta sena middagar och för lite sömn. Och ständigt dåligt samvete för allt jag inte hinner med. På något sätt går det men jag försöker nu lägga upp min tid så att jag har rimligt mycket att göra, tanken finns på att försöka hitta medryttare men det känns inte lätt.
Jag gör det jag kan för att underlätta för mig själv vilket innebär ett ständigt listskrivande och pluggande på tåget, på väg till och från skolan. Jag har också börjat baka matmuffins och bars för att slippa stå i stallet vrålhungrig när jag "bara" ska rida en häst till, eller trycka i mig skräpmat för att inte duka under. Jag lagar mycket mat under helgen så att det alltid finns matlåda i frysen att ta fram när det kniper.
Jag försöker hinna med min egen träning, lite då och då, en kvart eller tjugo minuter i taget, hemma när jag hinner, någon gång ibland.

Jag tänkte framöver  ta och försöka dela med mig av lite recept och tips till er andra som kanske också kämpar med att få tiden att räcka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar