Sidor

onsdag, april 20, 2016

Körkort och equiterapeut

Som vanligt har jag alldeles för mycket att göra men nu har jag i alla fall äntligen tagit utökat b-körkort! Körde upp igår och var väldigt nervös till en början men det gick ju bra ändå. Så nu kan jag köra släp med min tunga bil och kan dessutom köra lite tyngre släp än förut. Så ett av årets mål är avklarade.

Igår var även Monika ute och behandlade båda mina hästar. Lifri hade, som misstänkt, dragit till något i halsen. Annars så var han (hör och häpna!) väldigt fin. Den snedheten som funnits och som Monika behandlat varje gång är i princip borta. Hon tyckte att han var väldigt jämnt och fint musklad, inte särskilt spänd och välmusklad. Stark. Så nu har han inga ursäkter längre. Han orkar arbeta ordentligt, ska bara övertyga honom om att det går. Så jag är jätteglad. Känns som om att jag har kämpat med detta hela tiden jag haft honom och nu äntligen börjar saker och ting falla på plats.
Skuggi hade också dragit till något i vänsterbogen men det var väldigt, väldigt färskt. Annars såg han bra ut tyckte hon, bättre musklad och mindre överviktig. Båda hästarna fick akupunktur och Skuggi tyckte uppenbarligen att det var väldigt skönt. Istället för att vara sitt vanliga otåliga jag så stod han och hängde med huvudet och underläppen darrade.
Så om inget händer så dröjer det nog till i höst innan vi träffar Monika igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar