Sidor

onsdag, februari 28, 2018

Action

Igår var jag ledig från stallet för att vaccinera katterna men inte blev det en hästfri dag för det.
När vi precis började köra hemifrån så kom två hästar utspringande på vägen. Lösa men med grimma och den ena hade även grimskaft hängande. Eftersom det kom en bil (som fortsatte köra) så sprang de vidare längs vägen. Lite längre fram blev det trafikstockning och bilar som blinkade med helljusen i hopp om att hästarna skulle springa av vägen och att de skulle kunna ta sig fram.
Inte jättekul att ha en tid att passa i det läget men vad ska man göra. Vi stannade förstås och jag klev ur bilen och lyckades fånga den ena när de försökte springa förbi mig. En annan tjej fick tag på den andra.
Jag hade en aning om var de hörde hemma men inte numret till ägarna. Så det blev en del rundringande och jag var tvungen att åka vidare. Jag fick höra på vägen till veterinären att ägaren dykt upp och fick hjälp att promenera hem med hästarna så det slutade väl.

När något sådant händer så får man ju en kall klump i magen. Tänk om det varit ens egna hästar och tänk vad illa det hade kunnat gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar