Sidor

lördag, februari 17, 2018

Mycket tankar

Har hunnit rida Lifri en gång hemma nu och det känns än så länge inte bättre. Men den har gången ska jag ha is i magen och vänta till återbesöket. För det verkar ju inte vara något fel på honom egentligen. Det är lite svårt att rida igång honom för han är så vansinnigt pigg. Vilket han ju brukar vara så här års när det blir ljusare. Det är ju inget problem när han är igång och gör av med mer energi men nu är det inte så lätt. Jag tror att veterinären förstod det för nu fick jag gärna longera innan jag sitter upp och sist fick han inte gå på böjda spår.
Har suttit och funderat på hur jag gjort tidigare när han har varit så här och det som fungerat bäst har ju varit att motionera honom två gånger om dagen. Vilket ju är svårt att få till.
Nu följer vi ju veterinärens igångsättningsschema så gott vi kan men efter återbesöket är det dags att börja träna upp Lifri på allvar. Då gäller det att ha en väl genomtänkt rehabplan för att få upp styrkan i höger bakknä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar