Sidor

lördag, februari 14, 2009

Island!

Ja nu är det nästan klart. Det är bara några detaljer som ska fixas och när det är gjort så bokar jag min biljett till Island! Jag kommer jobba med att träna hästar i tre månader och jag längtar redan. Jag vill inte avslöja vart jag kommer jobba eftersom det inte är helt klart än.

Hur gjorde jag då för att få jobb på Island? Det bästa är nog om man har kontakter, något jag saknar, så jag la ut en annons på Hestafrettir. Jag hade den ute en månad, den blev visad över 430 gånger och jag fick nio erbjudanden. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna välja och vraka på det viset, jag var fullt beredd på att nöja mig med det jag fick. Alla erbjudanden var visserligen inte intressanta, en del ville ha hjälp med korna och barnen också. Det kändes inte som något för mig. Men förvånansvärt många erbjöd rena hästjobb.

Ja vi får väl se om det blir så fantastiskt bra som jag tror!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS! Vad spännande! :D Hittade din blogg genom länken till mig. Får jag länka dig?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Meh! Trodde ju att jag skulle få berätta att jag börjat blogga (är lite stolt faktiskt). Jo du får länka till mig. Jag vet att jag är dålig på att höra av mig men jag är helt slutkörd just nu.

    Kramar!

    SvaraRadera