Sidor

torsdag, februari 26, 2009

Två hästar idag igen

Idag blev det både Birkir och Dimbrá igen.

Jag började med Birkir som var ovanligt glad att se mig. Han var jättegosig och fnufflade mig i håret, strök mig längs kinden och vi andades in varandras andedräkter en stund. Inte likt honom att vara sån. Sen gav vi oss ut på en liten barbacka tur men vi kom inte så långt innan styltorna blev för mycket. Eller rättare sagt - på en del ställen var det glansis under snön och det funkar INTE om man har styltor. Så det var en mysig barbacka-tur i en kvart och sen var det en mysig promenad i en kvart. Det var synd för Birkir var väldigt pigg och glad.

Sen blev det Dimbrá, hon har inte gått sen i torsdags då jag sist red och det märktes. Hon var mer på framdelen än vanligt och lyssnade lite dåligt. Hon försökte sticka med mig en gång också (vi red på volten alltså), det har hon aldrig gjort förut. Men när hon kommit igång och lugnat sig en del så töltade hon jättefint i ett kort tempo. Mot slutet travade hon även fint, varv på varv i ett rimligt tempo. Helt otroligt! Ibland blir man glatt överraskad av henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar