Sidor

torsdag, februari 26, 2009

Mer av samma

Idag red jag "bara" Dimbrá. Fortsatte på samma sätt som igår. När hon håller på att försöka skjuta in bogen så lägger jag en volt. Väldigt många volter blev det och ganska trist, hoppas bara att hon tycker det är lika tråkigt som jag. Tanken är att hon genom att böja sig i bogen inte ska få en chans att bli stel och skjuta in den och att jag så småningom inte ska behöva göra en volt utan bara tänka på det och sen rida på rakt fram. Vi får väl se om det fungerar. Jag vet att problemet ligger i att jag inte har henne ordentligt på yttertygeln och skulle vilja jobba henne mer på volt för att få ordning på det men underlaget har inte lämpat sig riktigt. Så nu blir det så här så länge.
Mamma tittade en del och höll med om att hon bitvis töltar riktigt fint och i fin form. Bäst går det i riktigt kort tempo. Kul att höra att det ser ut som det känns. Hon travade inte lika bra idag dock men man kan inte få allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar