Sidor

torsdag, februari 19, 2009

Stallet igår

Onsdagar är ju min Birkir-dag men igår motionerade jag även Dimbrá.

Jag började med att rida Birkir på volten och han var väldigt fin även denna vecka. Övade på att göra halt enbart med sitsen och det fungerade bra till en början men lite sämre sen. Kanske började jag slarva? Red lite öppna, sluta och volter. Travade en hel del på volt och det gick riktigt bra, han böjde sig fint genom hela kroppen. Vi töltade på fyrkantsspåret och provade att gå rakt in i tölt från sluta och det gick jättebra, han töltade på fint. Provade även båda galopperna och lyckades få rätt i båda varven fast inte på första försöket i höger. En fin häst helt enkelt.

Dimbrá släppte jag lös på volten och jagade på henne så hon fick springa. Hon var lite tveksam på mina signaler men fattade snabbt när jag ville att hon skulle sakta ner. Byta varv var lite svårare. Hon tog sig igenom alla gångarter och bockade en hel del. I skritt går hon snällt i en liten cirkel runt mig men i snabbare tempo drar hon iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar