Sidor

fredag, juli 02, 2010

Årets första avramling

Ska bara börja med att skriva att fölet mår bra, nu är de båda i ridhuset så de kan hållas under uppsikt. Det verkar inte vara något fel på fölet men det får pencillin för säkerhets skull.

Fölet, rent och välbehållet

Har glömt att berätta att vetrinären fick komma ut och sy en häst häromdagen. Den kom från långturen och hade trampat sig på frambenet. Det såg ut som ett knivsnitt och jag var naturligtvis där och kollade när det syddes. Jag fick hålla i alla instrumenten så jag kände mig lite viktig men framförallt var det intressant att se hur det såg ut.

Jag trillade också av för första gången i år igår. En riktigt onödig avramling. Det var två hästar lösa så jag och Mieke skulle rida och driva hem den på våra turridningshästar. Jag red Sena och skulle rida först men hon bara drog iväg med mig så jag försökte bromsa. När det inte fungerade något vidare så bestämde jag mig för att vända ändå så att jag hamnade framför de lösa hästarna. Vad som hände var att jag verkligen vände men Sena gjorde inte det så jag dröp i backen. Jag lyckades i alla fall hålla i tyglarna så jag tappade inte hästen och jag slog mig inte. Riktigt dumt helt enkelt. Men man måste ju ge de andra något att skratta åt också.

Idag har jag ridit Skarpurs mamma, Náttfreyja, på entimmars turen. De är inte särskilt lika. Hon är riktigt het och har mycket pass. I rätt tempo töltar hon riktigt bra men annars är hon passaktig. Men hon har varit Bjarnis passhäst och tävlat på hög nivå i början på nittiotalet. Men det var kul att prova henne i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar