Sidor

måndag, juli 12, 2010

Hästar och festivaler går inte ihop

Nu i helgen har det hållits en musikfestival här i Reykjahlid, tyvärr var campingen i en av våra hagar. Det har betydit att det varit fullt av alkohol- och drogpåverkade människor runt våra hästar. I fredags tittade vi förbi mitt i natten och allt såg lugnt ut så vi begav oss hemåt. Men när vi vände oss om efter en stund så var det två personer inne hos våra hästar varav en hoppade upp på en av dem! Så jag sprang dit och skrek att de skulle låta bli mina hästar och ge sig därifrån. Det tog en stund men de gav sig av. Polisen lovade att hålla ett öga på saken och vi åkte hem. Till lördagskvällen bestämde vi oss för att flytta hästarna längre bort så vi drev vår lilla flock upp mot bergen. Jag red Vilji bakom hjorden och det var inte kul, det fanns liksom ingen broms. Morgonen efter red jag Lokbrá, framför hjorden, och det var mycket roligare. Det gick mycket smidigt att ta hem hästarna igen. Igår och idag har vi plockat massor av ölburkar i våra hagar och längs vägen vi rider på. Jag kan säga att jag är glad att vi flyttade hästarna.

1 kommentar:

  1. Djävla festivalfolk!! Jag vet precis hur det är!! Vi måste varit en av de absolut få som ständigt städade upp efter oss varje kväll. Tillochmed plockade fimpar runt våra tält. Bara för att 1) ha fint runt oss när vi vaknade och 2) Vår skit = Vi plockar - ingen annan!! Bra att det är slut på festivitet hos er i vart fall :D

    SvaraRadera