Sidor

söndag, juli 18, 2010

Det blir långtur även för mig!

På måndag ger jag mig ut på Northern Exposure turen, förra året red jag Diamond Circle så jag är väldigt glad över att få rida den andra nu. Idag har vi mest städat, putsat sadlar och fixat inför långturerna. Jag har även ridit Miekes häst, Yndi, eftersom Mieke är bortrest nu. Det gick bra, hästen uppförde sig fint, trots allt jag hört om henne.

Eftersom Mieke är bortrest så är Ljomi numera mitt ansvar. Det var han som fick sys. Vi tog bort bandaget igår och nu får han promeneras lite grann. Så jag kollar såret, känner på det, promenerar en bit och kollar igen så att såret inte vätskar eller går upp. Än så länge går det bra så jag hoppas att det fortsätter så.

Fyra-timmars turen igår var toppen. Vädret var fint, utsikten fantastisk och hästarna bra. Jag red med handhäst eftersom mina hästar inte var i form. Den svarta hästen heter Myrkvi och var riktigt trevlig. Fuxen är det ingen här som känner så jag fick vara den första att prova honom. Han var en perfekt handhäst och riktigt trevlig att rida, fin tölt och lättriden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar