Sidor

onsdag, december 15, 2010

Skymningsritt med handhäst

Var ledig idag så efter julklappsshoppandet så kunde jag ge mig upp till stallet innan solen hunnit gå ner. På onsdagar rider jag ju Birkir och jag hade bestämt mig för att ta med Skardi ut som handhäst så jag klämde på dem båda reflexer innan vi gav oss iväg i skymningen. Båda hästarna var pigga och glada och Skardi uppförde sig fint om man bortser från två tillfällen då han helst hade velat gå hemåt och en gång då han höll på att dra iväg från oss när vi galopperade. Birkir och jag körde alla fyra gångarter men jag tror att Skardi höll sig till tre. Vi tog några härliga galopper i snön, sida vid sida, helt underbart, då njuter man av livet! Skardi verkade mycket nöjd med turen och frustade glatt på hemvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar