Sidor

onsdag, december 29, 2010

Uteritt igen

Idag är jag ledig så jag red ut på Birkir, det gäller att passa på när man är ute i dagsljus. Vi höll oss mest till grusvägar, där var snön inte riktigt lika djup som i skogen. I skogen (där vi red idag) såg det ut som om ingen varit sen vi var där sist för mer än en vecka sen. Men Birkir tog sig fram bra ändå. Jag provade polarpadsen och de funkade riktigt bra även om det var lite meckligt att få på dem. Inga styltor besvärade oss. Vi red alla gångarterna och Birkir var framåt och på hugget idag.

När jag var färdig med Birkir så longerade jag Skardi. Julia ska följa med mig upp imorgon och då behöver Skardi röra på sig lite innan så han inte är helt vild. Tror att han kommer vara vild så det räcker ändå men vi får se. Skardi tyckte att longering var måttligt roligt men travade på fint ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar