Sidor

tisdag, december 21, 2010

Uteritt med kolleger

Idag jag red ut med Lotta och Linnea på lunchen, först åkte vi till Infra City och åt thaibuffé, affärslunch i våra stallkläder. När vi kom in där så kände man verkligen att vi luktade...
Lotta och Linnea red på egna hästar och jag fick rida Anuncio. Han var inte alls kul. Först så steppade han hela tiden men det kändes okej. Efter att vi travat en bit blev han helt till sig och gick inte att lugna ner. Han for på snedden och skuttade. När jag kände att det började gå uppåt så släppte jag helt enkelt efter och då for han ner i diket istället, trodde att han skulle välta på mig. Men det gjorde han alltså inte. Han tog sig också upp ur diket utan problem trots att snön gick upp till ryggen. Sen var han hysterisk hela vägen hem och när vi stannade för att skyffla undan lite hästbajs (ja däromkring måste man plocka upp efter sin häst) så for han ner i diket igen. Lotta skrek att jag måste ju skänkla på honom men jag tyckte att jag gjorde det. Är inte van att behöva ponnysparka och använder hellre spö i sådana fall. Det var inte alls en kul ridtur och jag kände mig bara som om jag inget kan efteråt. Inte för att jag blev rädd utan mer för att Lotta sagt att han är så "snäll" och att så där brukar han aldrig göra. Jag tycker inte en häst som beter sig så är "snäll". Efter det här kände jag bara att jag nog ska hålla mig till islandshästar, något jag kan, så att jag slipper känna mig värdelös. Det kändes bara som om jag inte klarade av honom alls. Jag kommer nog tacka nej till att rida Anuncio igen i alla fall.
Så det som skulle varit en trevlig tur med arbetskamraterna blev inte alls roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar