Sidor

söndag, juli 17, 2011

Framtiden

Ja nu börjar jag på allvar att fundera på hösten och vad mina alternativ är. I grova drag så kan de sägas vara att stanna kvar på Island eller att åka tillbaka till Sverige. Väljer jag att stanna kvar på Island så kommer jag att leta efter en gård där jag kan jobba med att träna hästar. Jag tror inte att det är jättesvårt att hitta något sådant då jag har en del kontakter som kan hjälpa mig.

Väljer jag att komma hem igen så vill jag ha ett ”vanligt” jobb, hyfsat normala arbetstider och tillräckligt med lön för att jag ska ha råd att ha häst och gå lite kurser och sådant. Jag känner att ett sådant jobb kommer vara svårt att få och tror att jag kommer vara tvungen att jobba i stall till en början i alla fall. Vill jag mocka skit och mata hästar så tror jag att jag inte har några problem med att hitta jobb.

I vilket fall som helst så kommer jag nog hem några veckor i höst åtminstone, för att träffa vänner och familj.

Man kan helt enkelt säga att valet står mellan att fortsätta arbeta med hästar eller att nöja sig med att hålla på med hästar på fritiden och ha ett liv också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar