Sidor

tisdag, juli 19, 2011

Saltvík!

Nu är jag tillbaka på Saltvík igen, det känns skönt. Arbetet är annorlunda här än i Mývatn och det är skönt med omväxling.

Idag har jag spenderat mer än sex timmar i sadeln, jag har ridit två 2-timmars turer, 2 1-timmes turer, motionerat Sofi (som har artros och måste gå dagligen) plus provat en "crazy horse". Så jag känner mig lite trött faktiskt.
På första 2-timmars turen så drog Seydur med mig, vi skulle bara tölta lite men det blev fullt blås i galopp över nästan hela fältet längs kusten. Han gjorde en favorit i repris lite senare också. Som tur var red jag med en erfaren ryttare som mest tyckte att det hela var roligt och skrattade åt situationen. Jag var nog mest förvånad då Seydur aldrig dragit med mig förut.
På sista 2-timmars turen provade jag en ny häst, han var lugn och fin, lite långsam tyckte jag, tills det dök upp en kille på motorcross. Då fick han panik. Killen på crossen väntade snällt och höll sig på avstånd ganska länge, dvs ända tills vi hade ryggen mot honom och då körde han förbi bakom oss. Behöver jag säga att det blev fullständig kalabalik? De andra hästarna blev ju också rädda men jag lyckades vända min häst och få honom att stanna så allt löste sig men det var inte så roligt. Min häst var så stressad att jag klev av en stund. Sen så gick det bra men han var nervös efter det.
Den galna hästen var inte så galen...och Sofi försökte dra med mig. Men det var nog första gången som han reds i år så...

Hoppas faktiskt att morgondagen blir något lugnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar