Sidor

fredag, juli 22, 2011

Ljósalfur

Hästen som blev så rädd när jag red kommer nog gå till slakt. De fick han och hans kompis för att se om de kunde använda dem, annars skulle de slaktas. Och vi har just sagt att vi tror att han inte är så bra här. Känns hemskt men vad ska man göra.
Kompisen har jag ridit två gånger nu, jättegullig. Bjarni tror att han bara är tränad i två månader max och i sådana fall så är han ju väldigt bra. Han är isabellskäck och väldigt vacker. Jag bad Sigga hitta på ett namn åt honom och hon föreslog Ljósalfur, fint tycker jag! Han är uppmärksam och trygg, passaktig i tölten och vill inte trava med ryttare, travar fint löst. Jag har sagt att han är trevlig så han räddas nog undan slakt...

Annars så fortsätter väl livet som vanligt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar