Sidor

måndag, juli 11, 2011

Update

Jag vet att jag lovat flera av mina läsare att blogga flitigt under min tid på Island men jag har helt enkelt haft en väldigt begränsad internettillgång. Vi har inte haft Internet på Saltvík tills alldeles nyligen och internet i Mývatnsveit är bara att glömma i princip. Så nu har jag bestämt mig för att skriva lite ändå och lägga upp det när jag kommer till Saltvík igen så att bloggen inte faller helt i glömska.

Landsmót var kanske som ni förstod helt fantastiskt. Fina hästar, vackert väder och roliga människor. Innan Landsmót så har vi haft runt fem sex grader, snålblåst och regn, ingen sommar alls, men på Landsmót så vände det och nu så har sommaren kommit till norra Island. Jag har många fler bilder att lägga upp från Landsmót och även en del filmsnuttar.

Just nu har jag Louise på besök och det känns enormt kul att få visa henne ”mitt andra hem”. Tyvärr så är jag också sjuk, har fått någon slags förkylning och i princip helt tappat rösten. Idag är det dock bättre (än så länge) än igår och i förrgår men att leda turer är inte riktigt att tänka på. Igår lät jag så hemsk så jag i princip fått resten av veckan ledig utan att ens fråga.

Annars så roar jag mig med att rida till turhästarna och att hjälpa Kristján ( han jobbar i turridningen med mig) att träna sin femåring. Många av turhästarna har förvandlats till fruktansvärda grisepassare men det känns som om jag börjar få ordning på dem nu. De töltar i alla fall även om det inte alltid är så rent..

Jag har hittat en ny favorit, Ás, vit och vacker, lite långsam men mjuk och fin i munnen.

Nä nu måste jag nog gå och jobba lite trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar