Sidor

fredag, april 11, 2014

Stora förändringar

Nu har jag betalat in medlemskap till Svenskas Islandshästförbundet, jag valde att vara med i Dís som lokalförening. Det kommer nämligen vara vår närmaste förening eftersom vi kommer flytta till Nykvarn i början av sommaren. Både jag och hästen.
Jag och pojkvännen flyttar in i hans morfars gamla hus på landet och Lifri flyttar till ett islandshäststall på cykelavstånd. Jag byter jobb över sommaren och satsar på att börja plugga till sjukgymnast till hösten. Sedan hoppas vi på att ha råd att ta hem Skuggi till hösten. Pojkvännen längtar efter en häst han kan vara lite mer delaktig runt och jag längtar efter min andra häst. Dessutom känns det som att ju längre jag väntar med att ta hem honom desto mindre vits är det.

Så det är stora förändringar på gång nu men jag hoppas och tror att det ska vara till det bättre för oss båda.

1 kommentar: