Sidor

lördag, april 26, 2014

Taggad

Nu är jag bra taggad inför imorgon. Allt är packat här hemma och utrustningen putsad. Hästen har fått svansen tvättad men det var ett sådant sjå att jag inte orkade bry mig om resten. Svansen är i alla fall fluffig och glansig. Idag skrittade vi i skogen men igår hårdtränade vi. Det gick bra men Lifri var spänd och svår att få att slappna av. Han töltade jätte, jättefint men det var lite väl mycket han som var ute och sprang med mig till en början. Han är i god form i alla fall. Jag kom på på vägen hem att det kanske var jag som inte var tillräckligt avslappnad. Jag hade nämligen fått rida Alec (en Connemara som står i stallet) innan och han är av det mer sega slaget som man måste vara väldigt pigg själv på. Jag tror inte jag lyckades ställa om men förhoppningsvis har jag skärpt mig tills imorgon.
Jag kommer rida 11.09 så ni kan ju hålla tummarna för oss då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar