Sidor

söndag, april 27, 2014

Tävlingen

Jag måste väl skriva något om tävlingen också även om en bild sägs säga mer än tusen ord. Som man ser på bilderna så gick inte Lifri alls så bra som han kan på hemmaplan men detta var ju något helt annat. Lifri överraskade mig genom att vara lugn och behaglig, dock lite spänd, tveksam och seg. Det var folk, hästar, speaker, musik, bilar, transporter, ny miljö och nya krav och han verkade ta det med ro. Vi var redo precis som jag trodde. Jag var inte beredd på att han skulle vara lite loj och borde värmt upp mer och hårdare men det gick trots allt bra. Vi vinglade lite på banan eftersom Lifri skyggade lite men vi höll oss på den. Jag var lugn, andades och kom ihåg att rida också. Vi gjorde riktigt bra ifrån oss för första gången alltså. Poängen blev 3,77 och utan att vara något domarproffs så kan jag nog tycka att det var rättvist. Han gick ojämnt, med taktfel och stundvis inte alls rakt på banan.
Jag är i alla fall väldigt, väldigt nöjd. Det här hade jag verkligen inte trott i höstas när han var som besvärligast (och ingen annan heller för den delen). Så det blir nog fler tävlingar framöver för det var riktigt roligt!

Stort tack till mina hästskötare och servicepersonal. Och tack till våran fina publik!

3 kommentarer:

  1. Så duktiga, grattis till en fin tävlingsdebut!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Och tack för läktarstödet, det kändes bra!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att det gick så bra! Hoppas att vi kan komma nästa gang och att det blir snart ;) kram

    SvaraRadera