Sidor

onsdag, januari 21, 2015

Si så där med ridningen

Det är fint med snö men när man inte har snösulor på hästarna så blir det aningens begränsande. Ridbanan var i alla fall plogad så jag red där. Tyvärr är det glansis under på sina ställen så det blev ganska lugnt ändå.

Jag började med att rida Skuggi och han var väldigt fin. Stod still och väntade när jag satt upp. Böjde sig fint på volt och börjar greppa det här med skänkelvikningar trots att det bara är andra gången vi jobbar med det. Nu är han där Lifri var för några månader sedan. Det går fort framåt. Till råga på allt så bjöd han på bitvis mycket trevlig tölt, mjuk och fin i fin form. Han var väldigt nöjd med sig själv kan jag säga.

Lifri red jag ju lektion på igår så jag ville longera men det var alldeles för halt för det. Istället blev det lite flytta hit och dit och sedan följa john. Det var roligt. Han till och med backar när jag backar.
Lektionen igår gick också bra men den var något virrig och jag saknar lite röd tråd. Det jag tar med mig därifrån är i alla fall att vi måste jobba på att länga och korta formen så att han går fram till bettet i övergångarna, särskilt under längning. Så vi ska leka lite med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar