Sidor

tisdag, juni 09, 2015

Transport

Det är inte helt lätt att hyra transport nu för tiden, inga mackar har hästsläp ( i princip) och att få tag på ett privat är inte heller helt lätt. Tack och lov så känner jag en del hästfolk och lyckades hyra ett av en man som jag red med första sommaren jag var på Saltvik, dvs väldigt länge sedan och vi har inte setts sedan dess. Det var en liten bit att åka men fint släp och jag är väldigt, väldigt glad och tacksam att jag träffat på så trevliga och snälla människor i mitt liv. Om det inte vore för att jag bara har vanligt b-körkort så hade jag kunnat hyra i mitt stall, tyvärr är det ju många släp som går bort när man inte får dra så tungt. Så jag funderar starkt på att ta utökat b-körkort. Även om vi inte åker så ofta så skulle det underlätta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar