Sidor

måndag, juni 01, 2015

Helt borta

Trots att det funnits mycket att skriva om har jag varit helt borta från bloggen nu ett tag. Tråkigt nog finns det annat i livet som kräver tid. Det är just nu sluttampen på terminen och jag har dessutom tagit på mig en massa extra uppgifter. Plus att jag jobbar hårt på att få sommarjobb som massör vilket gör att jag måste skynda på med min diplomering. Hästarna har fått sitt ändå.

Skuggi har varit med på lektion för första gången och visade sig naturligtvis från sin värsta sida. Ville bara springa och studsade med frambenen istället för att gå fram ordentligt och jobba. Det blev bättre mot slutet men vi har en del att jobba på minst sagt. Det känns ändå som om det går framåt varje dag.
Tyvärr verkar han vara känslig för knott så det är täcke på och en massa fixande. Tur att jag bor nära.

Lifri är det fortfarande ingen ordning på, tyvärr. Jag jobbar på att hitta någon som kan kolla igenom honom ordentligt men det måste ju vara någon bra också.

Nu när jag sökte massagejobbet så märkte jag (för första gången) att det här med att vara hästtjej räknades som en merit. Det betyder att man är ganska tuff och säker hel enkelt. Dessutom inte rädd för att ta i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar