Sidor

söndag, maj 17, 2015

Skuggi

Med Skuggi går det framåt med stormsteg. Han blir bara bättre och bättre hela tiden. Jag funderar nästan på om han ska få följa med på tävling i höst. Vi jobbar fortfarande på tölten och det är svårt att få till ren takt men han har slutat att gå emot och börjar förstå hur jag vill ha honom. Jag tränar mestadels på böjt spår och med 200 g boots fram. Det känns som om han går bättre för varje gång. Jag kan rida honom mer och mer i form i trav och då är han fin. Det gäller bara att komma ihåg att rida. Han lyssnar väldigt bra och tar alla hjälper väldigt fint. Skrittar gör han riktigt bra, galoppen rider vi mest ute eftersom vår ridbana är så liten. Han bär sig alltid väldigt bra och är lätt och fin i munnen.
Han börjar se snygg ut också och jag längtar tills han blivit av med all vinterpäls och blir så där vackert nattsvart och blank.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar