Sidor

måndag, maj 11, 2015

Dagens ridning

Idag red jag båda mina hästar, var för sig. Lifri fick sig ett pass på ridbanan, mestadels lösgörande arbete i skritt. Mycket volter, öka och minska och skänkelvikningar i olika övningar. Då han lätt slutar gå fram och går alltför mycket åt sidan i skänkelvikning så red jag några steg och sedan raskt fram i skritt. Han var lugn och fin och när jag rider så kan han böja sig till höger. Det verkar alltså som att han kan men helst undviker det. Lifri är nämligen något löjligt snäll och lydig och gör i princip allt jag ber om. Jag har nog inte träffat någon snällare häst. Sedan så har han ju andra problem istället.

Skuggi red jag ut tillsammans med en glad stallkamrat. Jag har inte varit ute med henne på Skuggi men våra hästar visade sig vara en bra kombination. Skuggi blir lätt så irriterad om han tycker att det går lite långsamt. Det var mycket kliva över stock och sten men även en hel del trav och galopp. Skuggi skötte sig exemplariskt och var lugn och fin trots att vi mötte flera lastbilar på våra skogsvägar. Något är i görningen men jag vet inte vad.

En bra dag i stallet helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar