Sidor

onsdag, maj 13, 2015

Låna häst

Idag fick jag prova en av mina stallkamraters hästar, mycket roligt! Hästen ifråga är väldigt mycket fyrgångshäst, flott och väldigt kort vilket var annorlunda mot vad jag är van vid. Lifri är ju lite lång och Skuggi är stor så hästen kändes liten när jag satt upp. Den var även på andra sätt väldigt annorlunda mot mina två och inte så lättriden direkt. Tölten hade jag svårt att få till. När jag skulle rida fram i tölt så kortade hästen sig i skritten, jag drev lite mer, han samlade upp sig lite mer men inte gick det framåt. Det var inte första gången jag var med om det på den typen av häst så efter en stund lyckades vi komma framåt då jag helt enkelt släppte lite på kraven. Jag är inte riktigt säker på vad det är jag gör som ger den reaktionen men jag vet att det sitter hos mig eftersom det hänt med andra hästar. Men med de flesta hästar fungerar det bra och det är alltid så jag rider Lifri. Även traven var svårt att få till fint och det kändes mest som om jag studsade runt.
Jag tycker att det är bra att låna någon annans häst någon gång ibland. Det var svårt, lärorikt och utmanande. Dessutom får jag alltid lite extra inspiration till mina egna hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar