Sidor

lördag, maj 09, 2015

Dís vår

Större delen av dagen har jag och Mike spenderat som funktionärer på Dís vårtävling, det var strålande väder och mycket trevligt folk. Jag var veterinärassistent, alltid roligt att få en chans att titta på alla hästar och se hur veterinären jobbar. Idag var det nog lite extra noggrant eftersom det går kvarka och många ekipage har strukit sig pga detta. Det var i alla fall inga sjuka eller halta hästar.
Under tiden jag hjälpte veterinär så hjälpte Mike till i cafeterian. När jag kom dit så stod han och sålde kaffe och kakor som aldrig förr. Jag försökte väl hjälpa till på ett hörn men det var ganska gott om personal runt husvagnen som fungerar som kök. Dessutom så verkade Mike ha ett riktigt bra flyt med kunderna så jag kunde ta det ganska lugnt. Jag såg lite grann av tävlingarna, passade på att titta på femgången speciellt. Jag tycker om att se hur andra gör när de lägger pass.

Mike i cafeterian
Lite mer liv och rörelse
 Mycket rolig tävlingsdag och vi var riktigt trötta när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar