Sidor

söndag, mars 19, 2017

Att vara sjuk

Att vara hästägare är inte alltid lätt. Nu har jag ju varit rejält sjuk, något som händer ytterst sällan, men det betyder ju inte att hästarna sköter sig själva. Nu i helgen är det jag som har haft stallet. Det innebär inte bara att det är jag som fodrar och tar in och ut hästarna utan även att jag väger hö, sopar mm samt mockar till samtliga hästar och inte bara mina två. Tack och lov är de bara sju stycken men det tar på krafterna när man inte är riktigt kry. Så jag har försökt att göra lite i taget och vila emellan. När man inte ens kan få vara sjuk ifred så kan jag bli lite less på allt det här med häst. Det vore skönt att kunna vara ledig vid behov. Vi är ju så få i stallet nu att det är svårt att byta pass och jag har nästan varannan helg, något som gör att det sällan går att göra något annat då fodringar måste passas.
Trots att jag tror att det varit bättre om jag vilat så verkar jag vara på bättringsvägen ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar