Sidor

fredag, mars 31, 2017

Hovslagare

Hästarna blev skodda igår. Lifri uppförde sig fint men Skuggi var ett as. Första gången som han varit annat än trevlig mot hovslagaren. Han var jätteotålig och irriterad. Hotade att sparka och ryckte till sig hovarna. Hovslagaren verkar trots det tycka att det är värre att sko Lifri. För Skuggi kan man ju säga till. Vi får väl hoppas att det var en engångs företeelse.
I vilket fall som helst så måste jag se om mig efter en ny hovslagare, permanent eller tillfälligt, då min hovslagare kommer att vara sjukskriven. Till en början på deltid men det finns ju en risk att det blir på heltid. Jobbigt tycker jag. Det är så svårt att veta vem som är duktig och om de kommer att fungera ihop med Lifri. För där handlar det om personkemi. Jag har fått några tips i alla fall så får vi väl se vem som tar sig an oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar