Sidor

söndag, april 02, 2017

Min lilla häst

Nu börjar jag känna igen min häst igen. Lifri alltså. Han har blivit tam och trevlig igen. Verkar tycka att det är roligt att komma ut och jobba. Just nu så försöker jag stärka honom genom att jobba mycket i skogen. Där får vi mycket av lösgjordheten gratis och jag tänkar att han ska kunna jobba upp lite styrka utan panikattacker. Vi har hittat några bra klätterbackar i skogen precis vid stallet som jag tror kan vara bra. Styrkan i sin tur, tror jag, kommer göra att han inte får panik lika lätt. Han kommer inte känna sig så pressad och allt blir lättare. Den senaste tidens arbete vid handen har gjort honom mjukare och mer liksidig.
Idag var vi ute med Skuggi och sambon som sällskap. Blev mest längs grusvägarna då det regnade igår och skogen är smetig. Lifri kändes riktigt fin. Pigg och glad, lyhörd och lugn. Jag är glad över min lilla häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar