Sidor

lördag, april 22, 2017

Hinderbana

Den här veckan verkar ha fått temat avsuttet arbete och idag byggde vi hinderbana till hästarna. Fem hästar och en hund deltog i lekarna idag och vi var fem människor också. Det här är en av sakerna som gör att jag trivs i mitt stall, att folket gör saker med sina hästar och är öppna för att prova nya saker. Vi gör saker tillsammans och inspireras och lär av varandra. Vi är inte på samma nivå och vi har nog inte samma mål  med vår ridning men vi kan ändå ha roligt tillsammans och inspireras av varandra. Jag tycker att det är viktigt att det finns andra i stallet som kan inspirera mig. Och att det finns andra som gillar mina påhitt.
Hästarna var jätteduktiga idag (hunden också) och jag trodde nog att hinderbanan skulle vara svårare än den var. Framför allt trodde jag att presenningen skulle vålla större problem men alla hästar klarade den utan alltför mycket besvär.
Lifri hade svårt att stå still när jag ville gå runt honom, det trodde jag skulle gå galant. Presenningen däremot var inga större problem. En viss tvekan första gången men sedan klev han på. De andra hindren skötte han finfint.




Skuggi och Mike tog sig runt banan galant, bäst gick det första gången då allt satt perfekt förutom att stå stilla. Skuggi tyckte det var svårt att förstå vad han skulle göra. Han lär sig dock fort och redan vid andra försöket hade han greppat vad som krävdes.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar