Sidor

lördag, april 08, 2017

Utflykt

Igår följde jag med en stallkamrat till Ia & Denni för att titta på när hon red lektion för Ia. Stallkamraten har ridit lektion för henne regelbundet sedan i höstas men jag har inte tagit mig tid att följa med. Stället var jättefint med gäststall och ett väldigt fint ridhus. Ljust och luftigt, inte jättestort men med bra underlag och spegelvägg längs ena kortsidan. Ia pratade en del om hästars personlighet och hur man kan behöva anpassa träningen efter hästen och hur man ibland får tänka om. Hon fokuserade mycket på att ryttaren inte ska hänga kvar i en övning och älta utan att det är dags att byta övning när man har fått igenom sina hjälper, som en belöning till hästen. Hon var väldigt tydlig med att hästen ska belönas och få känna sig duktig.
Det var roligt att få följa med. Jag blir alltid så inspirerad när jag ser andra rida lektion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar