Sidor

måndag, april 03, 2017

Hästbyte

Idag bytte jag och en av mina stallkamrater häst när vi var ute och red. Jätteroligt men svårt. Jag ville att hon skulle få se hur fin Skuggi är men han visade sig inte från sin bästa sida. Han grisepassade och drog henne i händerna. Hennes häst är väldigt känslig och spänd och det var svårt att inte trippa fram. Jag kände att jag nog rider lite med bromsen i, inte i händerna men i kroppen. Det var svårt att få kläm på hur man gjorde. Mina hästar är ju så vana vid mig och hur jag gör och jag är van vid dem. Jag har visserligen ridit väldigt många olika hästar men det var länge sedan nu.
 Jag tror att vi båda kände att vi inte kunde rida. Det var roligt i vilket fall. Man får alltid lite perspektiv på sin egen häst när man provar en som är helt annorlunda. Jag önskar bara att Skuggi uppfört sig lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar