Sidor

tisdag, mars 28, 2017

Gårdagens lektion

Igår var det lektion för Lena J igen. Jag var ju inte så nöjd sist. Jag kände att Skuggi inte lyssnade, att jag blev spänd och inte kunde släppa efter och att allt bara var för komplicerat för oss. Ingen bra känsla alltså. Den här gången var både Skuggi och jag på topp. Han var koncentrerad och lyssnade. Jag lyckades få tag på min svaga vänstersida utan att spänna hela kroppen. Genomgående för hela ridpasset var att jag lyckades spänna rätt muskler och inga överflödiga. Skuggi gick ju naturligtvis därefter. När jag skärper till mig är han en stjärna. Fokus för lektionen var hästens bakben och för mig och Skuggi innebär det att han ska gå fram och ta ett jämnt stöd i bettet. Han gick jättebra och var helt slut efteråt, orkade inte få in bakbenen tillräckligt för att klara av att trava. Jag är så stolt över honom. Han är så otroligt begåvad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar