Sidor

onsdag, augusti 17, 2011

Allt är som vanligt

Nu är jag dålig på att blogga igen. Får väl skylla på att jag är i Mývatnsveit och ändå inte har Internet just nu (det betyder alltså att ni kommer läsa detta i efterhand), det är oinspirerande att blogga när jag ändå inte kan lägga upp det.

Här rullar allt på som vanligt, jag har haft mycket att göra då jag har varit själv här uppe. En del av turhästarna har blivit riktigt trista, hårda i munnen och lite svåra att kontrollera. Tycker jag i alla fall, de går ju fortfarande snällt på led och turisterna är fortfarande nöjda och glada när de kommer tillbaka. Andra hästar överraskar åt andra hållet och är helt enkelt bättre än någonsin, fina i kroppen och mjuka i munnen. Assa är en sådan häst. Jag har aldrig gillat henne eftersom hon är lite stel, lite hård i munnen och hänger lite i handen, på framdelen men töltar i alla lägen. Nu är hon helt plötsligt mjuk och fin, känslig i munnen och dansar fram. Plus att hon har börjat trava, hon töltar fortfarande om man ber om det. Det får mig att undra vad det är som har hänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar