Sidor

torsdag, augusti 25, 2011

Älskade hästar!

Måste bara säga att jag älskar våra turhästar! De är sådana små änglar, vem kunde tro att sådana hästar existerar? I måndags hade vi fullt upp här i Mývatn, Natalie var tvungen att komma och hjälpa mig eftersom jag hade en grupp på 24 pers som vi tog i tre omgångar. Eftersom varenda en var nybörjare så innebar detta att vi var tvungna att sätta nybörjare på hästar som jag vanligtvis inte litar på med oerfarna ryttare. Det var som om hästarna kände av stundens allvar och alla skötte sig exemplariskt.

Igår så mötte jag långturen när jag var ute. Det betyder att jag mötte massa lösa hästar och en drös ryttare tillsammans med sex nybörjare. Vilka hästar som helst skulle bli alldeles till sig och vända om och följa med resten av hästarna hem men det här är inte vilka hästar som helst! De har ett jobb som de sköter helt fantastiskt bra. De stod helt stilla medan långturen passerade och vi kunde glatt fortsätta ridturen. Helt otroligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar