Sidor

måndag, augusti 08, 2011

Höst i luften

Nu känns det att det är höst i luften, det är kallt om kvällarna och mörkret smyger på. Det är lite färre bokningar i turridningen och vi har bara några få långturer kvar. Det är dags att bestämma sig, på riktigt.

På långturen hade jag turen att få rida med chefen för Flyinge och hon ska hjälpa mig att hitta en utbildning som passar mig. Så troligtvis blir det hippologen för mig nästa höst men vi får väl se.

Det betyder att jag bara behöver fundera på vad jag ska göra det närmsta året. Sommaren är ju lätt, jag har inget emot att spendera ännu en sommar på Saltvík. Så då är det bara vintern kvar. Jag har fått en del erbjudanden men inget konkret gällande Island än.

Jag är välkommen tillbaka till Alvargården och träna deras hästar, det känns kul att veta även om jag inte tror att det är det jag vill just nu. Jag har också möjlighet att åka till Schweiz och arbeta på en islandshästgård som sysslar mest med avel och ridskola. Här på Island har jag lite halvfärdiga löften om jobb men inget jag direkt vågar räkna med som det är nu.

2 kommentarer:

  1. Hippolog kan ju bli jättebra! Låter ju ganska mycket som Ylva i ett nötskal tycker jag :)

    SvaraRadera