Sidor

onsdag, augusti 31, 2011

Oj oj

Har nu spanat lite på hippologutbildningen och kan konstatera att det inte är så lätt att komma in. Jag uppfyller alla krav, har rätt ämnesbehörighet och har jobbat tillräckligt mycket med hästar (och mer därtill). Tänkte skriva högskoleprovet i höst så att jag har lite större chans att komma till ridprovet. Inför ridprovet känner jag att jag behöver ridlektioner, finslipa allt! Chefen på Flyinge trodde i och för sig inte att det skulle vara något problem för mig men jag vill vara säker. Till islandshästinriktningen tar de in väldigt få (tre i år) och jag tror att de andra som söker säkert också är väldigt duktiga. Och jag känner att jag behöver öva lite på dressyren och på att rida på bana. Blir det så att jag kommer jobba i Schweiz så har jag väldigt goda möjligheter att få den hjälp jag behöver. Så jag hoppas på det.

2 kommentarer:

  1. Mycket spännande att läsa! Stackars Emelie å den döda hästen. Vad tror ni den dog av? Håller tummarna att reportaget trycks. När kommer du hem?

    SvaraRadera
  2. Ingen aning faktiskt, kanske kolik.

    Kommer hem innan min födelsedag men har inte bokat flyg än...

    SvaraRadera