Sidor

söndag, mars 31, 2013

Mamma rider!

Idag fick mamma prova att rida Lifri för första gången! Det är faktiskt första gången som någon annan än jag rider honom sedan han blev min för ungefär ett och ett halvt år sedan. Egentligen ville jag väl bara se att mamma fick komma upp men det visade sig inte vara några problem alls, trots sitt-upp-pall. Hon red lite på ridbanan, skritt förstås eftersom han fortfarande bara skrittas. Det gick bra men hon gjorde misstaget att försöka flytta ut honom på spåret med skänkeln. Lifri har inte riktigt lärt sig att flytta undan för skänkeln och blir stressad av det så då rusade han på lite och mamma hamnade lite i bakvikt och det är den lilla hästen känslig för. Så lite stress och fnatt blev det innan han lugnade sig något. Jag kunde inte låta bli att skratta för det såg så roligt ut...
Mamma red bara en kort stund så jag och Lifri tog en runda i skogen efteråt. Han var lugn och mild och verkade lite nöjd över att saker och ting var som vanligt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar