Sidor

torsdag, mars 07, 2013

Onsdag

Igår var jag länge i stallet. Jag och Lifri fick sällskap av Elina och Rispa på en liten skrittrunda i skogen. Den blev väl lite längre än vanligt och Lifri blev lite trött faktiskt. Så nu vet jag att fem - tio minuter gör stor skillnad och jag tänker att det dröjer ett tag innan vi förlänger våra rundor. Annars så var det trevligt.

Efter det klippte jag lite hösilage till Skardi. Hans tänder är ju så slitna att han har lite svårt att tugga. Det är inte så att han tappar ut mat men han äter väldigt långsamt. Han fick gott om tid att stå och äta för på onsdagar håller jag lektion för en tjej i stallet. Det var andra gången som jag höll lektion för henne och det är riktigt, riktigt roligt. Hon lyssnar och lyckas bra med att omsätta det jag säger i praktiken, plus att hon ställer bra frågor och tänker själv. Målet med ridundervisning är ju lite att eleverna ska kunna klara sig själva, instruktören kan ju inte vara med hela tiden, och en förutsättning för detta är att de kan tänka själva.
Igår jobbade vi med halvhalter, mycket nyttigt och ganska svårt, i alla fall om man gör det rätt. Halvhalter behövs ju egentligen för allt så vi jobbar nog vidare på det temat nästa vecka också.

Idag skolkade jag från stallet och Åsa hann inte åka dit.. Jag hade en del att fixa hemma men visst känns det lite att ingen tittar till mitt lilla hjärta idag. Han överlever nog men ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar