Sidor

onsdag, mars 20, 2013

Vårdagjämning

Iskallt på vårdagjämningen och mer snö har det kommit också. Eftersom det är onsdag så höll jag ju lektion för Julia men först red jag ut en sväng på min egen lilla pärla. Han har varit lite vildare än vanligt de senaste dagarna, går undan lite i hagen och reagerar på småsaker. Jag tror att det är vädret. Jag har märkt tidigare att han tycker väldigt illa om att det blåser och snöar (eller regnar) på honom, då blir han lite knepig.
Ridningen gick bra i alla fall. Just nu testar han, varje gång, om det går bra att låta bli att stå still när jag sitter upp. Så han skuttar alltid iväg när jag vill upp, jag talar om för honom att nej du, du måste stå still. Och då gör han det och jag får sitta upp.
Jag har börjat ha mer kontakt med munnen nu när jag rider, dels för att jag tycker att han är redo för det och dels för att det faktiskt behövs. Han får lätt för sig att gå någon annanstans än vad jag tänkt om jag inte är med. Det är roligt att rida Lifri, det händer alltid något. Det går inte att åka häst en kort snutt i skogen utan det gäller att vara med hela tiden, för det är han. Idag var han lite tittig och det krävs att man driver lite ibland för att komma förbi diverse monster men det är inte värre än så.

Lektionen gick också bra. Det var kallt och underlaget är för bedrövligt nu så det blir ju till att hålla sig i skritt men det finns mycket att jobba på även där. Det är så roligt att se andras framsteg och få känna att jag har en del i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar